Att inte vilja minnas

Det är rätt sjukt hur jag trott att jag förträngt vissa saker. Men så hör jag en låt, ser en plats eller känner en speciell doft, så kommer jag ihåg en viss händelse eller en viss känsla precis som om det vore igår. För stunden blir jag helt sänkt och all energi och lycka bara sugs ut ur kroppen på mig. Jag blir till och med spyfärdig. Undrar vart min hjärna bevarar alla händelser, känslor, minnen, som jag inte vill komma ihåg. Jag har trott att jag har glömt dom och rätt som det är så sitter dom fastklistade i näthinnan på mig och jag mins varenda detalj. Jag verkligen vill öppna upp hela mitt minnesförråd och radera stora delar av mitt liv, jag vill verkligen inte komma ihåg! Jag blir så illamående och vill krypa under täcket. Vem var jag? Vad tänkte jag med? Vad ville jag komma?

Det värsta som finns är egentligen att älta gammal skit. Nog att jag straffar mig själv med att inte lägga allt bakom mig. Men varför gör inte andra det? Det är svårt att inte glömma när personer än idag fortfarande dömer mig efter handlingar som jag utförde när jag var 15! Jag bryr mig egentligen inte men det är svårt att inte störa sig på att andra pratar om saker som dem inte vet ett skit om. Ett exempel var att en tjej som jag bara vet namnet på hade sagt "Är det inte hon som typ har IG i alla ämnen?" Det gör mig så extremt förabannad. Ska jag behöva förklara mig att anledningen till att jag gick ut 9:an utan betyg var eftersom jag hade mycket annat att tänka på just då och helt enkelt inte brydde mig om skolan. Alla har väl haft en tonårskris?? Bara för att jag gick ut 9:an utan betyg betyder det att jag är en dålig människa?

Idag har jag drygt 19,2 i snitt (20 är max) och har hittills 11 MVG:n och 2 VG:n. Någon som vill bli min kompis?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!



Gud vilka fina bloggar du kan göra, kan du göra en till mig och vad tar du i betalt? Puss

2010-02-08 @ 13:18:53
URL: http://thisisjuliasstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken linje? :) grymt bra betyg.

2010-02-08 @ 22:01:00
Postat av: Elena

Sam/ekonomi :)

2010-02-08 @ 22:51:33
URL: http://elenam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0